اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

عدم توجه رانندگان به نکات ایمنی و توصیه‌های هواشناسی علت اصلی تصادفات است

جانشین فرمانده پلیس‌راه خراسان رضوی علت اصلی دو تصادف سنگین در بزرگراه شهید شوشتری و تربت حیدریه را بی‌توجهی رانندگان به نکات ایمنی و عدم توجه به توصیه‌های هواشناسی برشمرد.

عدم توجه رانندگان به نکات ایمنی و توصیه‌های هواشناسی علت اصلی تصادفات است

محمدعلی احسان‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در خصوص وضعیت  ترافیکی محورهای خراسان رضوی گفت: به علت بارندگی و لغزندگی جاده ترافیک در ورودی مشهد بسیار پر حجم است و به کندی انجام می‌شود.

جانشین فرمانده پلیس‌راه خراسان رضوی علت دو تصادف سنگین در بزرگراه شهید شوشتری و تربت حیدریه را بی‌توجهی رانندگان به نکات ایمنی و عدم توجه به توصیه‌های هواشناسی عنوان کرد.

‌وی با اشاره به اینکه حادثه‌ای که ساعتی پیش در بزرگراه شهید شوشتری اتفاق افتاد خسارت جانی به همراه نداشت، اظهار کرد: خوشبختانه مورد خاصی نبوده، اما این تصادفات سبب پر حجم شدن ترافیک در بزرگراه شهید شوشتری شده است.

احسان‌بخش از زائران پیاده خواست حتما به سمت جلو حرکت کنند و از مسیرهای مخصوص زائران پیاده عبور کرده و تا غروب آفتاب به پیاده‌روی خود خاتمه دهند.

جانشین فرمانده پلیس‌راه خراسان رضوی افزود: اگر تأکید داریم زائران خلاف مسیر تردد خودروها حرکت کنند به این دلیل است که رانندگان آن‌ها را ببینند و‌ خودشان نیز حواسشان به زائران پیاده باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما اجازه تردد زائران پیاده را شب نمی‌دهیم، متذکر شد: اگر الزاما مجبور به تردد کوتاه شدند حتما جلیقه شب رنگ بپوشند، زیرا به علت مه‌گرفتی هوا تردد در این شرایط خطرناک است.

احسان‌بخش با اشاره به تمهیدات ترافیکی آخر صفر بیان کرد: جهت تسهیل در عبور‌ و مرور و پیشگیری از تصادفات، تردد کلیه وسایل نقلیه باری شامل کامیون به‌جز حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از تاریخ سوم تا هشتم آبان ماه در ساعات ۸ تا ۲۲ در کلیه راه‌های اصلی خراسان رضوی ممنوع است.

جانشین فرمانده پلیس‌راه خراسان رضوی متذکر شد: تردد کلیه وسایل نقلیه اعم از سوختی، فاسد شدنی، کامیون تریلی و امثال آن را در محور قدیم مشهد به ملک‌آباد به‌صورت شبانه‌روزی در تاریخ دوم تا هشتم آبان به‌علت در اختیار گذاشتن این مسیر برای تردد زائران پیاده ممنوع اعلام کرد.

وی تردد کلیه وسایل نقلیه را از ساعت ۱۲ روز هفتم آبان تا پایان ترافیک همان روز، نیز ممنوع اعلام و اضافه کرد: جاده‌‌ها در این روز از سمت مشهد به ملک‌آباد در محور قدیم یک طرفه است و از این محور به عنوان مسیر کمکی و جانبی آزادراه شهید شوشتری استفاده می‌‌شود.

احسان‌بخش از ممنوعیت تردد انواع موتور سیکلت به جز خودروهای امدادی و انتظامی در محورهای مشهد به سبزوار، قوچان، تربت حیدریه و بالعکس نیز خبر داد.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول